Vilka är vi?

Ylva & Zenita
Varför har vi nu startat detta samarbete "Ylva & Zenita"? Vi har båda två på varsitt håll länge hjälpt och coachat vår omgivning till ett bättre mående i livet, på många olika sätt. Vi har båda varit i botten, i djupaste avgrunden och på egen hand arbetat oss upp mot toppen. Är detta verkligen möjligt? Ja, det är det, men resan är inte gratis. Den kostar mycket arbete, arbete med sig själv. Vi skulle vilja influera fler hur vi har lyckats att förändra våra liv till det så mycket bättre. Vi skulle vilja fortsätta att hjälpa människor till att våga ta steget att förändra livssituationer, då man inte mår bra. Hjälpa till att bli kapten över sitt liv och styra skutan med kärlek i kölen till sig själv.   
 
Ylvas motto är "att ständigt överträffa" Jag vill alltid överträffa mig själv för att vidare kunna hjälpa.
 
Zenitas motto "Du behöver inte kunna för att börja men du måste börja för att kunna" 
 
Ylva
Jag brinner för livet och att coacha, att ständigt utveckla och serva andra. Som verksamhetsutvecklare har jag utvecklat och lyft 20 verksamheter från visset till blomstrande. Mina styrkor är ledarskap, service och utveckling. I min yrkesroll lyfter jag som förebild med att skapa och förankra hållbara format och värderar tid för att bygga relationer. Coachar genom att älska att se andra växa. Utveckling görs hela tiden, då jag alltid ser möjligheterna. Fylld med energi och drivkraft är mitt mål att hela tiden lyfta min omgivning mot framgång. Jag hade turen att hitta rätt tidigt med hjärta för service och ledarskap. Gick snabbt från reception – försäljning & marknad – ledare - VD. Jämsides utbildade jag mig till Marknadsekonom, i Ledarskap och mer Ekonomi och ledarskap på Lunds Universitet. I fem år har jag även utbildat som lärare, men även då i egenskap som ledare.

Turnarounds har blivit lite av mitt framgångskoncept. Jag har vänt många sjunkande skepp på rätt köl igen. Mitt största framgångskoncept är hur det sjunkande skeppet Ylva vändes på rätt köl igen. 

Zenita
Entusiasm är ett ord som jag älskar! Att få känna en glöd och att skapa, hitta ett driv till att forma någon tanke till verklighet. Min grundbult i livet är att skapa sin verklighet och sitt "eget" liv till något som man kan känna sig nöjd och stolt med. Detta måste vara något utav det svåraste och mest utmanande som finns, därför finner jag det så fascinerande. Mitt livsprojekt har varit att skapa "min" verklighet, otroligt roligt men också väldigt tufft i perioder. Må bra och att hitta balans är ingen självklarhet. Min stora drivkraft är att vara öppen för lärandet, att med kunskap styra sina beslut till att göra de bästa valen, både vad det gäller hälsan, livskvalitén och ekonomin. Entreprenörskapets ådra har nog alltid funnits där i mig och att se möjligheterna i allt. Detta ledde mig till att som tjugoåring starta mitt första parfymeri som jag sedan utvecklade till salongsverksamhet med många olika inriktningar. Att få människor i min omgivning att känna sig sig fina, må bra och värdefulla är viktigt. Ledarskap, att leda människor, att utmana sig, våga och framförallt hitta tron på att allt är möjligt fick mig in i branschen Network Marketing. Här får jag ge uttryck för min största drivkraft, coacha människor till att öppna upp och med egen kraft göra en positiv förändring i sitt liv. 

Våga så är hälften vunnet. Nu vill jag inspirera er, väcka tankar, nyfikenhet och få er att plocka fram era superkrafter. Livet går inte i repris så passa på att leva det nu. 

Ylva "Livet och familjen"
Jag älskar livet. Min uppväxt är som yngsta familjemedlem av fem i Storängen (Nacka) i Stockholm. En lycklig, trygg och kärleksfull uppväxt. Vi lämnade Stockholm (Östermalm) för fem år sen för att bo och leva livet med mer tid i min mans uppväxtstad och småstadsidyllen Hjo. Jag är en tacksam livsnjutare som tack vare min uppväxt i Stockholms Skärgård är skeppare som njuter av familjeliv, i eller på Vättern, på skidor i backen, med dykning, med hästarna, nyligen återupptagen golf, aktiv i naturen och mest av allt att uppleva livet. 
Tommy, min man träffade jag senare i livet. Skapandes i ett gourmékök där jag representerade då jag byggde upp "mitt" första hotell. Livet innan jag mötte min livspartner var fullt med arbete och mellan pojkvänner var Stureplan mitt andra hem. Tommy är min motpart i det mesta förutom vår grundfilosofi, grundtrygghet, kärlek till livet och även vår starka tro på vår kärlek. Tommy är analytikern som från den duktiga hantverkaren som kock blev framgångsrik företagare med bostadsaffärer här i Skaraborg. Om jag har lite mycket manligt i mig så han fått min del av lite kvinna. Han är känslosam/stark, han ser svårigheten innan möjligheten, han ser det negativa före det positiva. Han är otroligt social, smart och allmänbildad. Han vill alla väl och tar gärna på sig "hjälpa till" rollen (likt mig). Om det går för "bra" för honom, så tycker han synd om dem som det inte går lika bra för. 
Madicken, vår förstfödda. Pojkflickan som är på väg att växa upp till den vackraste människan ut och innan. Smart sen födseln, den enklaste bebis som blev den vildaste som aldrig kunde sitta still. Hon har en otrolig förmåga att få sin vilja igenom och se till att det blir som hon har tänkt. Hon är en kämpe, som har kämpat sen hon kom till världen. Hon lyckas till slut med allt hon ger sig in på. Madicken är mest lik sin far i temperament och många andra egenskaper. 
Rosaline, vår sistfödda ett år och nio månader efter systern. Princessflickan som även hon är på väg att växa upp till den vackraste både in och ut. Hon började uppträda redan när hon kom till världen med att sjunga från morgon till kväll. Hon är familjens artist och är den snällaste och omtänksammaste människan. Medlaren som vill lösa allas problem. Hon har också kämpat för att lyckas, att ta hand om sig själv innan hon hjälper andra. Rosaline är mest lik mig i mycket från den "lite tokiga smarta clownen" till att alltid vilja hjälpa andra.

Zenita "Livet och familjen"
Jag är gift med Mikael. Vi bor i den lilla trästaden Hjo, en underbar sommarstad som lever upp när solen tittar fram och värmen kommer. Här är vi båda uppvuxna, så vi har funnits vid varandras sida sedan barnsben men det var först hösten 2002 som det hettade till och blev vi. Mikael är min bästa vän, min trygghet och samtidigt min motpol i mycket. Vi har stora mål och visioner för vår familj, framtid och livet i stort. Mikael som också är egenföretagare inom bygg och entreprenad, har nog sin största passion till allt som har en V8-motor, bilar, motorcyklar, crossar, båtar och till min fasa även till traktorer (traktorerna tar sån plats på vår gräsmatta mitt i stan). Vår familjesituation är så kallat "modern", vi har 4 killar varav 2 är våra gemensamma. Jag har levt i 2 förhållanden innan som resulterat i två störtsköna killar;
Freddy 24 år, min förstfödde och den kille som funnits vid min sida hela mitt vuxna liv. Han är otroligt snäll, positiv, ödmjuk och har en förmåga att se alla i rummet. Han får alla att känna sig sedda och hörda samt är han en superduktig coach. 
Zacharias eller Zachis som vi alla kallar honom kom som nr 2. Han är idag 17 år. Han har en enorm styrka i sig själv, vet vad han vill och han sprider det genom sin härliga humor.  
Våra gemensamma barn är Melwin 10 år, vår underbart snälla kloker som är familjens rättviseminister, han älskar att samtala och ventilerar sina funderingar med alla.
Vår minsting är Lennox 9 år. Ingen missar denna virvelvind med sin underbara energi, glädje och enorma envishet. Han hörs och syns hela tiden, pratar han inte så sjunger han, det är aldrig tyst.  

Vi får ju inte glömma vår lilla hund Gucci, snart 2 år. Vår SÖTNOS och min lilla tjej. 

 

Sammanfattning
Vi vill hjälpa med att vilja ändra till det bättre. För att ändra behövs vilja. Utan vilja går det inte att förändra. Hur skapar man vilja? Om man vill, men ändå inte orkar. Viljan att orka resa sig upp? Hur skapas viljan längst ner i djupet och när det är totalt svart? Eller när förnekelsen är större än sanningen. Först måste vi öppna ögonen, sen börja jobba steg för steg. Det innebär svett och tårar. Det är tungt, slitsamt och ibland ett rent helvete. Men det helveteslitet är så mycket bättre än att ramla djupare ner, bort från familj och vänner. Följ vår resa om att välja livet. Vi vann högsta vinsten i allt, LIVET. 

Ylva & Zenita